Upptäck Jazmine Sullivan



Det är lätt att avfärda 21-åriga Jazmine Sullivan som en amerikansk variant av Amy Winehouse. Jag gjorde så i början. När man dagligen överöses av ny musik är det så lätt att göra det enkelt för sig och bara placera in artister/låtar i fack. Men när nu Jazmines platta dykt upp så bestämde jag mig för att ge henne en chans till. Och det är svårt att inte tycka om Fearless, som skivan heter. Låtarna håller en jämn och ganska hög standard. Jag kunde bara önska att det fanns fler låtar som verkligen stack ut och inte bara gömde sig bakom det totalt sett väldigt vällåtande albumet. Precis som Amy Winehouse använder sig Jazmine Sullivan av Salaam Remi som skivans huvudproducent och likheter finns givetvis. Det är också Salaam Remi som gjort skivans i särklass bästa spår i mina öron, Lions, Tigers, Bears.

Fearless är helt klart värd att kolla upp och det är en riktigt skön höstskiva

Jazmine Sullivan - Lions, Tigers, Bears


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0