T-Pains nya singel är helt underbar!



T-Pains nya album Thr33 Ringz har ju som bekant blivit flyttat från 30 september, vidare till 28 oktober och nu är det tänkt att släppas 11 november. Med tanke på att Can't Believe It går bra på Billboard-listan och att de nu släpper en låt som i mina öron låter som en klockren listetta så borde skivbolaget verkligen försöka få ut skivan. Det gäller ju som bekant att smida medan järnet är varmt.

Chopped & Screwed är, som titeln skvallrar om, inte särskilt nyskapande. Både autotune-sång och chop&screw-effekter är något som vi borde ha tröttnat på för länge sedan. Men T-Pain har en fantastisk förmåga att skapa låtar som verkligen ligger och balanserar på rätt sida av gränsen för vad som är grymt istället för irriterande.

Nu längtar jag verkligen tills vi får höra resten av skivan. Ända sedan BET Awards då T-Pain gav oss en liten preview på låten Ringleader Man, har jag längtat efter mer.

T-Pain Ft Ludacris - Chopped & Screwed

Kommentarer
Postat av: Luca Brazi



Låten är egentligen ganska soft. Jag mjuknar lite varje gång jag hör den. Ända tills Ludas jobbiga röst dyker upp och förstör allt.



Helt klart är att Chopped & Screwed kommer att låta mycket bättre just som chopped & screwed.

2008-09-19 @ 15:36:17
URL: http://highfadecut.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0