Ne-Yo - Year Of The Gentleman



Ne-Yo har alltid varit en stark låtskrivare och bra på att släppa enstaka singlar av högsta klass. Han är i grunden den av dagens unga R&B-artister som har i särklass störst potential med tanke på att han faktiskt kan skriva och producera på nivå med de allra bästa.

Trots detta har Ne-Yo på två försök aldrig lyckats nå högre än mediokert med sina fullängdare. Första plattan var otroligt hypad tack vare So Sick, men albumet var i sin helhet det årets stora besvikelse. Because Of You var lika seg och med tanke på att jag inte alls gillade förstasingeln Closer så var mina förväntningar ganska låga på Year Of The Gentleman.

Med tanke på dessa lågt ställda förväntningar måste jag säga att jag är överrumplad. Inte för att Ne-Yo gör något mästerverk denna gången heller, men jag tycker personligen att det är hans starkaste och hittills jämnaste platta och jag har valt ut två av mina nyvunna favoriter som får representera varför Ne-Yo pltösigt vuxit ett snäpp i mina öron.

Ne-Yo - Lie To Me

Ne-Yo - Mad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0