Jennifer Hudsons skiva - värd en chans



Som jag skrev häromdagen så hade jag stora förväntningar på Jennifer Hudsons debutalbum. Och även om hon inte riktigt når dig jag önskat och även om ljudbilden egentligen inte alltid passar hennes röstresurser så innehåller skivan ett antal låtar av riktigt hög kvalitet. Framförallt är det en låt som imponerar starkt på mig. Det är Polow Da Don som fortsätter med att droppa högkvalitativ R&B i låten My Heart. Få producenter har en sån förmåga som Polow att med enkla medel lyfta ganska simpla låtar till renodlade mästerverk. Jag är mäkta imponerad av den mannens fingertoppskänsla.

En av få låtar på skivan där Jennifer får visa vilken suverän sångerska hon trots allt är, är Invisible, som  är skriven och producerad av Underdogs-kollektivet. Dessutom är det också en riktigt bra låt, med en refräng som verkligen lyfter.

Jennifer Hudson - My Heart

Jennifer Hudson - Invisible


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0