Jennifer Hudson & T-Pain



Enligt mitt sätt att se det är Jennifer Hudson det bästa som någonsin kommit ur en dokusåpa från TV. Tjejen har en sångröst som kan spränga berg och till skillnad från många som är duktiga på att waila så går hennes röst genom ytan och in i hjärttrakten. Dessutom har Jennifer redan bevisat att hon förutom sjunga kan agera framför kameran, genom att få en Oscar för sin roll i Dreamgirls för något år sedan.

Jag är en sådan person som har lätt att bygga upp alldeles för stora förväntningar. Och ända sedan jag hörde Jennifer Hudson första gången har mina förväntningar byggts på. Inte så att jag tror på någon klassiker när hennes självbetitlade debut kommer ut i dagarna, men jag förväntar mig att hon levererar ett album med bra låtar och med sång som knäcker.

När jag först läste att Jennifer slagit sig ihop med T-Pain, The-Dream, Ludacris och Timbaland så fick jag lite dåliga vibbar. Jag gillar verkligen dessa artister/producenter,  men naturligt starka röster ska inte autotunas eller gömmas bakom en massa poppiga produktioner. När jag däremot nu hört T-Pain-låten så känner jag mig helt lugn. What's Wrong (Go Away) är en riktigt vacker ballad och kombinationen T-Pain/Jennifer Hudson känns hur naturlig som helst. Dock lyfter den kanske inte riktigt så i refrängen som man hoppas på. Men What's Wrong ger mig fortsatt hopp iallafall.

Jennifer Hudson & T-Pain - What's Wrong (Go Away)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0