Ny musik från Kanye West och mer info om kommande skivan



Kanye West verkar gå hela vägen och köra autotune-sång istället för rap på i hela det nya albumet 808's & Heartbreak, därav att jag anser det vara lika mycket nyhet för en R&B-sida att skriva om som för en hiphop-sida. Kanye kommer troligen att få utstå mycket hat från traditionellt hiphop-håll för att han tar sin karriär i den här riktningen. Mig personligen gör det inget då jag alltid tyckt bättre om Kanye West som producent än som rappare och jag gillar, som tidigare nämnts, hans nya stil. Den info som framkommit hittills är:

- Praktiskt taget hela skivan kommer enligt uppgift att handla om uppbrottet från exet och man kan väl se den här skivan som lite av en konceptskiva, på temat "krossade hjärtan". Sista låten på skivan avhandlar dock saknaden efter Kanyes mamma och heter Cold Winter.

- Gästerna är få. Lil Wayne och Young Jeezy lär vara de enda gästerna på skivan.

- Hela skivan är producerad av Kanye själv, men Jon Brion och Herbie Hancock (!) finns med som medproducenter på var sin låt.

- Albumet kommer redan den 25 november och Kanye West har redan utannonserat en uppföljare. I juni nästa år ska den komma (vi får väl se vad gäller den saken, det har man hört förr)

Här bjuds på lite smakprover. Heartless är den andra singeln från skivan och har funnits ute några dagar i omastrad version. Här är dock den mastrade versionen som i mina öron verkligen låter mycket bättre. Sedan tog jag med Cold Winter som en ren bonus. Ljudkvaliteten på den är urusel, då det rör sig om en radiorip. Men man kan avgöra så mycket som att det lär bli en riktigt bra låt. Jag kommer givetvis dela med mig av en version i bättre kvalitet när så dyker upp.

Kanye West - Heartless (Mastrad)

Kanye West - Cold Winter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0