Lite nya musikvideos

Jag vet, jag har varit usel på att uppdatera bloggen de sista två månaderna. Detta beror dels på att jag ganska nyss bytt arbetsplats och där har ett ganska hektiskt schema för närvarande. Dels beror det på att jag håller på att förbereda min första flytt på tio år så det är en massa skit med mäklare, banker och packande med lådor. Sedan beror det också på att jag laddar batterierna inför något nytt och fräscht som har med mitt R&B-bloggande att göra. Det är bra saker på G helt enkelt, riktigt bra saker.

Här har ni iallafall ett par nya musikvideos från kommande plattor som kan komma att förgylla hösten:






Beyoncé släpper alltså två musikvideos samtidigt och det hela känns lite som en helgardering. En låt för dem som gillar hennes "skaka-rumpa-stil" och en för dem som fastnade för den lite mer radiopoppiga Irreplaceable. Jag tycker att If I Were A Boy låter väldigt bekant och dessutom tenderar den bli tjatig redan efter ett par lyssningar. Single Ladies däremot har allt som jag egentligen har svårt för med Beyoncé, men också en refräng och ett medryckande handklappsbeat att döda för. Det är "Mr Radio Killa" själv, The-Dream, som ligger bakom denna låt, vilket kanske inte kommer som en chock. Dock gäller fortfarande att Beyoncé inte fungerar mer än i små doser för min del. Jag känner att min hjärna får damp av att lyssna för länge på henne. Redan när jag går från Single Ladies till Ciaras underbara singel Go Girl känner jag hur mycket mer hypad jag är inför Ciaras kommande trippel-CD (!) än vad jag är inför Beyoncés skiva. Ciara går från klarhet till klarhet och även om hon ibland försöker lite väl mycket att framstå som en ny Aaliyah så kan man inte annat än att tycka om henne. Förra skivan bjöd på en hel del sköna singlar och jag hoppas och tror att det blir tredje gången gillt för Ciara.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0