Akon gör samma sak igen, ändå älskar man honom



Jag vet inte hur längesen det vars om jag förutspådde att Akon skulle förlora sin status som refrängkung väldigt snart, eftersom alla låtar låter så otroligt mycket som varandra och i ärlighetens namn har Akon en ganska monoton stämma.

Men varje gång en ny låt dyker upp när någon random rappare bjudit in Akon till att göra en lättsam refräng att nynna på, så glömmer man att väldigt lite egentligen tillförts sedan sist och istället sitter man där och kan inte få låten ur huvudet. Akon har helt enkelt insett den gamla sanningen om att när någonting inte är trasigt så ska man inte laga det.

Personligen tycker jag dock att Sway, vars skiva den här låten ligger med på, är en riktigt bra rappare och inte särskilt "random". Hans musik ligger precis lagom i gränslandet mellan vad som är traditionell hiphop och vad som är grime. Om detta vore en blogg där hiphop stod i fokus skulle jag antagligen ösa vidare med fler låtar från Sways senaste platta, The Signature LP. Men nu är detta en R&B-blogg och jag nöjer mig med att lyfta fram låten Silver & Gold som verkligen förgylls av Akon.

Sway Ft Akon - Silver & Gold

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0