Världens bästa soulröst!?



image25

Det finns en massa kandidater när jag ska välja min favoritsoulröst bland nu aktiva artister. Men Charlie Wilson är åtminstone av de mest aktuella för ett sådant epitet. Hans stämma har knappast blivit sämre trots ett långt (och ganska hårt) liv. Tvärtom betraktar jag Charlie Wilson som en mycket bättre sångare idag än vad han var under Gap Band-tiden. Och även om förra skivan aldrig riktigt levde upp till de förväntningar jag hade så fick vi åtminstone ett par riktigt sköna slow jams och det var synd att inte R Kelly fick ligga bakom mer på den skivan. Då hade saker och ting kunnat bli riktigt bra.

Men men, nu är Uncle Charlie tillbaka och det på allvar. Först blessade han Snoops platta med gästspelet på den fantastiska Can't Say Goodbye, sedan släppte han en omgjord och kraftigt förbättrad version på förra årets Supa Sexy. Och nu kommer alltså nästa låt, Jump In. Låten i sig är väl som det mesta annat som Underdogs skrivit, men när Charlie Wilson lagt sin gyllene stämma över denna enkla, snygga melodi så blir låten till en av årets hittills bästa.

Snälla Charlie, hoppa inte!






PS Måste förstås posta tre år gamla Magic som ett bevis för hur bra det blir när två av världens främsta jobbar ihop.

Charlie Wilson - Magic

Charlie Wilson - Jump In


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0