She wanna lick the REMIX

image29

Ibland finns det positiva aspekter med att gränserna mellan hiphop och R&B håller på att suddas ut. T ex nu när jag vill posta lite om Lil Wayne trots att jag egentligen uteslutande ska skriva om R&B. Men va fan, killen sjunger ju mer än han rappar nuförtiden och produktionerna är mestadels ganska softa så varför inte.

Som om inte Lollipop redan var en av årets låtar så kommer nu remixen med Kanye West och av alla varianter som cirkulerar på nätet så är detta den bästa och den enda officiella.

Lil Wayne är förresten lite av ett mysterium för mig. I flera år stod jag inte ut med honom. Sedan över en natt bara vände min åsikt. Och så verkar det vara överallt för inte fan var han i närheten så hypad för fem år sedan som han är nu. För min del vill jag minnas att den första gången jag fick upp ögonen för att Wayne är en bra rappare var på Bobby Valentinos remix till Tell Me. Kort därefter dök Tha Carter II upp och jag var såld.

Nåja, enough said. Lyssna på remix-versionen till vad som ser ut att bli den tidiga sommarens stora plåga. Kanye West verkar förresten ha upptäckt vocodern. Det här är andra gången på ett par veckor som han lägger autotunade verser.

Lil Wayne featuring Kanye West & Static- Lollipop (Remix)

Kommentarer
Postat av: Bee

Im loving your blog asså. Ännu en ny länk till min asså. Keep on keep keep it on...

Kärlek!

2008-05-16 @ 13:07:26
URL: http://www.missymissme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0