Keri Hilson - Inga fler förseningar tack!

image36

Jag vet inte när jag först hörde talas om Keri Hilson och att hon skulle släppa platta med både Timbaland och Polow Da Don som kreativa stöttepelare, men det bör ha varit någon gång under 2006. Sedan dess har Keri tillsammans med sina kompisar i låtskrivarkollektivet The Clutch, slagit igenom på allvar som låtskrivare och producenter. De var bl a inblandade i Omarions Icebox, Ciaras Like a boy och Timbalands The Way I Are. Ingen dålig CV att skaffa sig innan man gör sig ett eget namn. Dessutom var ju Keri Hilson med på ett antal låtar på Shock Value.

Just kombinationen av Timbaland, The Clutch och Polow Da Don gör att jag har löjligt höga förväntingar på Ms Hilsons kommande album "In a perfect world". Även om låten som nu rapporteras vara första singel, Energy, inte riktigt når upp till de förväntingarna så är den ytterligare bevis för att Keri Hilsons debut blir värd väntan. Låten är producerad av "The Runaways", ett för mig relativt nytt låtskrivarteam.

Keri Hilson - Energy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0