Keith Sweat - Just Me

Keith Sweat - Just Me

Under min veckolånga semester har jag bl a hunnit införskaffa Keith Sweats nya platta Just Me, det första riktiga livstecknet från hans sida på mycket länge. Mina förväntningar var inte särskilt högt ställda. Många från den gamla skolan har misslyckats med att leverera de senaste åren och det känns som den nya generationen helt sprungit ifrån. Men Keith Sweat struntar i detta och gör ett album fullt av "grown ass soul" istället för att göra en "R Kelly" och leka 20-åring. Jag skulle inte sträcka mig så långt som att säga att Just Me på något sätt är fantastisk, men den fyller ett tomrum hos mig just nu och det är gedigen, vuxen soul av den typ som kan kallas tidlös. Den här skivan skulle kunna vara släppt för 10 år sedan och den skulle kunna vara släppt imorgon.

En av de trevligaste sakerna med Just Me är att Keith Sweat fått Teddy Riley att bidra med en låt. Floor, som låten heter är en av mina favoriter på skivan och det känns som att den gamle producentkungen från Guy/Blackstreet är tillbaka för att stanna. Först lyfte han Snoops platta och nu detta.

När Keith Sweat var som störst i början/mitten av nittiotalet så hade han en väldigt trogen duettpartner i Athena Cage, ena tredjedelen i något obskyra R&B-tjejtrion Kut Klose. Här återförenas de båda för att åter göra en klassisk slow jam, Butterscotch.
 
Keith Sweat - Floor (Produced by Teddy Riley)

Keith Sweat Ft. Athena Cage - Butterscotch








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0