Jay Sean

Jay Sean

En fördom som länge levt kvar hos mig är att engelsk R&B suger. Visst, genom åren har det dykt upp undantag som Craig David, Lynden David Hall och förra årets underskattade debutant, Nathan.

Jay Sean är ännu ett av dessa undantag och frågan är om det inte en gång för alla är dags att skrota mina fördomar. Brittisk R&B har vuxit upp och behöver knappast längre skämmas för sig. Det lilla jag hört med Jay Sean hittills visar också att den här killen vilken dag som helst hade kunnat göra upp med sina kollegor på andra sidan Atlanten om topplisteplaceringarna.

Tråkigt nog hann jag aldrig få tag på Jays nya skiva My Own Way, eftersom den släpps först nästa vecka, så det blir till att beställa från nån nätbutik.

Hans nya singel Maybe finns dock ute för att njuta av slappa försommardagar till. Det är en svängig och soft historia som för tankarna till landsmannen Craig David. Dock hoppas jag att Jay Sean vågar visa lite mer av sina indiska rötter på resten av skivan. De äldre spår jag hört från honom lånar lite influenser från Indien och föreningen R&B och indisk musik känns fräsch och inte helt tokig faktiskt.

Anyway, här är Maybe:

Jay Sean - Maybe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0