Jay Sean - UK's Finest

image31

Indiskättade britten Jay Sean har jag skrivit om tidigare. Då postade jag hans singel Maybe och nu bjuder jag på ytterligare tre spår från hans helt klart godkända andra album som släpptes i Storbritannien i dagarna. Själv väntar jag på att skivan ska dyka upp i brevlådan någon gång i kommande veckan.

På förhand talades det om att Jay Sean jobbat med Brian McKnight, Underdogs och Timbaland inför den här skivan men det visade sig inte bli något konkret av de ryktena då skivan är helt skriven och producerad av folk som för mig är totalt okända. Kanske räckte budgeten inte till eller kanske insåg Jay att han lätt skulle låta som alla andra om han använde sig av samma låtskrivarfolk som dem.

Känslan jag får när jag hör Jay Sean är inte olik den jag fick när jag första gången hörde Craig David. Samma känsla för bra melodier, behaglig röst och med något eget som ändå talar om att det här inte är vem som helst från andra sidan Atlanten utan faktiskt en europeisk snubbe som kör sin stil och som gör det bra.

Nu ska tilläggas att My Own Way, som nya skivan heter, långt ifrån är något mästerverk men den innehåller åtminstone en handfull riktigt sköna låtar att lira när man chillar i sommar.

Jay Sean - I Won't Tell

Jay Sean - Ride It

Jay Sean - Stay


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0