Chris Brown - Heart Is Not A Brain

image37

Är det något jag har extremt svårt för i musikvärlden så är det när artister (eller snarare skivbolag) återutger skivor ca ½-1 år efter den egentliga releasen och lägger på ytterligare 1-5 låtar för att det tagit slut på hitsinglar. För mig som allt som oftast köper skivor direkt när de släpps så är det ett hån att de som ignorerat skivan i ett år plötsligt ska få en bonus som inte jag fick.

När det gäller Chris Browns senaste platta kan man inte direkt skylla på bristen av hitsinglar på den ursprungliga skivan heller. Enligt mitt tycke finns minst 2-3 låtar kvar på den egentloga releasen som skulle kunna bli klockrena topp 10-hits i USA.

Nu är det iallafall så att Exclusive kommer i en nyutgåva nästa vecka och av de nya låtarna är det ju främst Forever som ägt radion/klubbarna/iPoden de senate månaderna. Nu har skivan läckt i sin helhet och till min förtjusning har Chris Brown än en gång insett att han aldrig blir bättre än när han sjunger ballader som Underdogs gjort åt honom. Superhuman som dök upp häromveckan är till hälften signerad ena halvan av Underdogs, Harvey Mason Jr. Den sista nya låten heter Heart Ain't A Brain och det är en renodlad Underdogs-låt och det hörs verkligen. Även om låten inte når upp till de nivåer Chris Brown/Underdogs brukar så är den ytterligare en anledning till att faktiskt fundera på att sälja in sin gamla Exclusive-skiva och införskaffa den nya utgåvan och därmed gynna de där otäcka, beräknande gubbarna på Sony/BMG en andra gång för samma skivas skull.

Så här låter den:

Chris Brown - Heart Ain't A Brain

Kommentarer
Postat av: Anonym

"det är en renodlad Underdogs-låt och det hörs verkligen"

Hur kan du höra det?

2008-06-01 @ 19:32:12
Postat av: rubionomore

Jag har 62 Underdogs-producerade låtar i min iPod. Deras ballader är omöjliga att ta miste på. Arrangemang, uppbyggad, melodi, ja de har överhuvudtaget ett ganska eget sound.

2008-06-01 @ 22:42:18
Postat av: Anonym

okej ungefär som dallas blocker låten "låter" Timbaland?

2008-06-02 @ 13:13:32
Postat av: Rubionomore

Jo, lite så. De flesta stora producenter har ju ett sound som är mer eller mindre typiskt för just dem.

2008-06-03 @ 22:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0