Sommarmusik från Kellz



Få (inga) artister får mig så förväntansfulla som R Kelly inför ett nytt släpp. Även i sina svagaste stunder spöar Kellz de allra flesta konkurrenterna utan problem. Fjolårets Double Up var väl inte bland det bästa han gjort men kvalar ändå lätt in bland mina mest spelade skivor under 2007.

Det som får mig extra förväntansfull nu är förstås att det handlar om ännu en del i den 12 Play-följetong som startade för ca 15 år sedan. I min bok är TP2.com den bästa skiva som någonsin släppts. Jag tror knappast att den fjärde delen kommer att nå dit eller ens i närheten men så här långt har det mesta låtit riktigt skapligt. Det enda jag önskar är att R Kelly ligger lågt med hiphop-samarbeten, Scott Storch-produktioner, T-Pain-imitationer och den tråkiga "step-stilen" han körde på Happy People. Gör han bara som jag säger och fokuserar på balladerna och sina skruvade sorytelling-historier så kommer allt gå vägen. Ska han bjuda in någon annan till skivan så får det bli någon i stil med Charlie Wilson, Mary J Blige eller någon annan som faktiskt kan sjunga. Tyvärr sitter ju Ron Isley i finkan ett tag till (vilket även R Kelly själv kan göra inom kort) för annars är ju han den perfekte duettpartnern till "The R".

Body Body andas väldigt mycket sommar och fest och ingetkunde väl passa bättre nu när solen skiner på oss vanligtvis av solen bortglömda skandinaver.

R Kelly - Body Body

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0