Lil Waynes bonusspår



Ett av bonusspåren på Tha Carter III som släpps i veckan, är Prostitute 2, som är en slags cover/vidareutveckling på Musiqs åtta år gamla You & Me. Lil Wayne använder återigen autotune och sjunger istället för rappar. Det är ju tänkt att hela hans nästa skiva ska gå i den stilen och att skivan ska heta Luv Sawngz. Men vi får väl se. I vilket fall kan jag inte riktigt bestämma mig ifall jag gillar Weezy på det här sättet men det lutar nog mer och mer åt att jag verkligen älskar den här stilen, snarare än tycker den är extremt cheesy (vilket ligger ganska nära till hands trots allt).

Men det vore fel att posta den här låten utan att ta med låten som den så snyggt hämtat sin inspiration från. You & Me är en av mina absoluta favoritlåtar från Musiq och visar vilken enorm talang den killen har men tyvärr inte alltid utnyttjat.

Lil Wayne - Prostitute 2

Musiq - You & Me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0