Karina Pasian är definitivt en vinnare

image47

Jag blir bara mer förväntansfull för varje låt jag hör med 16-åriga Karina Pasian. Det som kunde blivit en platt kopia av Alicia Keys ser istället ut att bli årets mest intressanta debut (i stor konkurrens med en del andra dock). Karina släpper sin första skiva First Love i augusti, närmre bestämt den 19 augusti. Det ser i nuläget ut som om Def Jam låter sin främste låtskrivare för stunden, The-Dream, vara kreativ mentor åt Karina Pasian då i princip allt jag hittills hört av henne har låtit som om det kommit från The-Dreams penna. Winner, som jag postat nedan, är med största sannolikhet gjord av just The-Dream i samarbete med Carlos "L.O.S" McKinney, då instrumentalen låter väldigt likt det de gjort tillsammans tidigare.

Def Jam kunde inte valt bättre samarbetspartners åt den som ska ta upp kampen med deras egen Rihanna. The-Dream har på ett år gått från en nobody till världens just nu hetaste låtskrivare. Även om inte Winner har riktigt samma hitpotential som 16 @ War så är det en riktigt stark låt som växer om man bara ger den chansen några gånger.


Karina Pasian - Winner

Kommentarer
Postat av: Frank Dux

Asgrym blogg. Keep it up! Och keep up kommenterandet på WBL, löve em! ;D

2008-06-03 @ 23:04:20
URL: http://www.wifebeaterlove.se
Postat av: G.F

Låter som The Dream har återanvänt trummorna från Bed men annars en mycket bra låt...

2008-06-04 @ 11:04:03
URL: http://metrobloggen.se/royalrnb

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0