Ray J, Lil Wayne & The Game - It's the remix baby



Ray J:s senaste album, All I Feel, innehöll ett par rejält bra låtar men i övrigt var det inget som engagerade mig direkt. Som det brukar vara med den här killen med andra ord. En av de låtar som dock var hyfsad redan från början, Gifts, har nu fått ett ytterligare lyft då Ray J kallat in både The Game och remix-kungen själv, Lil Wayne att lägga var sin vers. Gifts är på alla sätt den naturliga uppföljaren till Sexy, Can I då den har lite av samma potential. Men innerst inne hoppas jag att Ray J och hans management inser att det är Boyfriend och Jumpoff de ska jobba vidare med för det är trots allt skivan klart bästa låtar. Här är iallafall remixen till Gifts:

Ray J Ft Lil Wayne & The Game - Gifts



Kommentarer
Postat av: Frank Dux

Efter 'Sexy Can I' är 'Boyfriend' min favorit också. Du har hört One Chances version av 'Jump Off' va? Mycket bättre!



3AM-versionen av 'It's up 2 U' är mycket bättre än originalet också!

2008-07-02 @ 19:06:55
URL: http://www.wifebeaterlove.se
Postat av: G.F

Jag håller inte med dig Frank Dux (Vilket jag annars ofta brukar göra) One Chance version är inte i närheten av Ray J versionen detsamma gäller It's Up To You..



boyfriend kan dock bli 2008 bästa R&B låt!

2008-07-04 @ 20:12:20
URL: http://metrobloggen.se/royalrnb
Postat av: rubionomore

Jag vet inte riktigt vilken version av Jumpoff jag föredrar. Ray J är ju absolut ingen stor sångare, men samtidigt tycker jag att han gör riktigt bra ifrån sig just i den typen av låtar. Bästa låten på förra skivan var i mitt tycke också en Darkchild-ballad, One Wish.

2008-07-04 @ 23:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0