Lloyd - Lesson In Love



En av de skivor som vuxit mest på mig de senaste åren är utan tvekan Streetlove med Lloyd. Skivan, som kom i mars förra året, hade till att börja med att par guldkorn men var alldeles för ojämn för att jag skulle ge den en ärlig chans. Men sedan kom jag till att lyssna på skivan igen, och igen. Varje gång upptäckte jag en ny låt som jag inte lagt märke till tidigare. Nu är jag rentav beredd att säga att Streetlove var en av förra årets 3 bästa R&B-skivor. Även om lloyds röst ibland är i vekaste laget så lyckas han, eller hans management, att välja låtar som ofta är fantastiskt välproducerade.

På senare tid har mina förväntningar på kommande Lesson In Love, sjunkit i takt med att allt fler trista låtar läckt ut på nätet. Så döm om min glädje när jag inser att varken How We Do och Love Spaceship kommit med på slutprodukten.

Troligtvis kommer jag behöva ett antal lyssningar innan jag till fullo upptäcker potentialen i Lesson In Love, men redan nu kan jag uppskatta låtar som Party All Over Your Body, Touched By An Angel och Have My Baby.

Lloyd - Party All Over Your Body

Lloyd - Touched By An Angel

Lloyd - Have My Baby


Kommentarer
Postat av: G.F

Håller verkligen med dig angående Streetlove. En av mina personliga favoriter. Starkaste spåret förutom ovan nämda på tycker jag verkar vara I'M Wit It och Heart Attack..

2008-08-04 @ 14:02:34
URL: http://metrobloggen.se/royalrnb

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0