Joe - New Man



En av de artister som haft jämnast karriärkurva har utan tvekan varit Joe. Förutom att hans första platta Everything låter extremt daterad så har han lyckats släppa ifrån sig inte mindre än fem riktigt bra album. Och i höst/vinter är det tänkt att vi ska få två nya plattor med Joe. Först släpper han New Man den 22 september och sedan är det planerat att nästa skiva Signature ska dyka upp nån gång i februari. Den skivan känns egentligen betydligt mer intressant just för att Joe lovat att den ska vara fylld av den typen av ballader som han gjort till sitt signum.

Personligen har jag inte riktigt känt mig övertygad på sista tiden över hur det står till med Joes känsla för bra musik. Dels tycker jag att han bör jobba mindre med utomstående producenter och gästartister och fokusera på sitt eget låtskrivande eftersom han är en utomordentlig låtskrivare. Men jag känner också att de låtar som hittills läckt inför New Man har hållt lite skiftande kvalitet. Men titellåten som jag postar här är iallafall en av två låtar så här långt som hållt måttet någorlunda. Vi får hoppas att Joe tar ett steg upp inför själva skivan och fortsätter att leverera som han brukar göra.


Joe - New Man

Kommentarer
Postat av: Nicholas

Jag gillar att du är så kritisk! Din blogg är inte bara en serie hyllningar - du vågar vara hård mot artisterna du skriver om, vilket gör att man verkligen spetsar öronen när du säger att du gillar något. Keep it up!

2008-08-22 @ 18:05:24
URL: http://annikaflynner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0