Raven-Symoné

Raven-Symoné

23-åriga Raven-Symoné Pearman har trots sin unga ålder hunnit me den hel del i sin karriär. Ändå har jag själv fram tills nyligen, aldrig hört talas om henne. Men med tanke på vilka filmer och TV-seier hon varit med i så har jag definitivt sett henne förr utan att veta om det. Raven-Symoné debuterade nämligen som 4-åring i 80-talsklassikern The Cosby Show, och har senare varit i en del mer eller mindre usla B-filmer som Dr Dolittle-filmerna, Cheetah Girls etc.

Men jag skulle inte skriva om Raven-Symoné om det inte vore för att hon även ägnat sig en del åt musik. I dagarna släpps hennes fjärde album. Den självbetitlade skivan innehåller låtskrivande och produktion från bl a Sean Garrett, Eric Hudson, Kwamé, Knightwritaz och The Clutch.

Med tanke på den listan av grymma medhjälpare så kunde man förvänta sig ett bättre resultat än vad som är fallet. Men skivan innehåller iallafall ett par spår som jag kommer att lyssna på en del framöver. Låten jag postat nedan heter In The Pictures och låter som något Rihanna skulle kunna ha sjungit in och som Ne-Yo skulle kunna ha skrivit. Istället är låten gjord av hans låtskrivarpartner Eric Hudson.


Raven-Symoné - In The Pictures






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0