Mya - Vad hände?

Mya - Vad hände?






I ett par år har Mýas namn stått med på listor över kommande släpp. Från början var det tänkt att hennes skiva skulle heta Control Freak och släppas 2005. Senare bytte projektet namn till Liberation och har sedan dess skjutits upp ett otal gånger. I höstas släpptes slutligen albumet...i Japan. Trist läge med andra ord, både för Mýa och för oss som velat höra lite ny musik från henne.

Nu i dagarna har det dock dykt upp en ny låt och det ryktas nu att Mýa är på gång att släppa en omarbetad version av just Liberation, som istället ska heta Smoke & Mirrors. Någon gång i sommar är det tänkt att den ska nå handeln och Give It Up skulle kunna vara första singelspåret. Låten sägs vara producerad av ingen mindre än Polow Da Don, som bl a ligger bakom de senaste singlarna av Usher, Nelly och Chris Brown. Men med tanke på de förutsättningarna blev jag väldigt besviken. Låten är ganska tam och intetsägande. Nåja, förhoppningsvis är detta bara något överblivet som läckt och kanske får vi höra något betydligt bättre från Mýa inom kort.

Förutom den nya låten så har jag valt att posta ett par av de låtar jag gillar bäst med den här tjejen. Case Of The Ex må ha några år på nacken men den svänger fortfarande. Och från det som skulle varit Liberation tyckte jag att Akon-producerade No Touchin' var det som lät bäst.


Mya - Give it up

Mya - Case Of The Ex

Mya - No Touchin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0