Lyfe Change

Lyfe Change

Måste bara påminna om att Lyfe Jennings är tillbaka med album nummer 3 i dagarna och att det låter riktigt bra. Lyfe Jennings dök upp från ingenstans för ca 3-4 år sedan och har sedan dess berikat oss med tre underbara soulplattor. Jag måste säga att det är väldigt konstigt att svenska Sony/BMG inte ens bemödat sig med att släppa hans tidigare plattor, med tanke på att all annan skit allt som oftast lyckas leta sig hit förr eller senare. Och svenska souldiggare förjänar att få höra mer av den gamle fängelsekunden Lyfe och hans musik.

Här är en av singlarna från nya skivan Lyfe Change som släpps i USA på tisdag. Jag valde Cops Up för att jag tycker att den sticker ut från mängden och är en av mina personliga favoritlåtar 2008.

Lyfe Jennings - Cops Up



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0