Hector Troy

Hector Troy

Den här killen är iallafall för mig helt okänd fram tills ganska nyligen. The Ballad of Hector Troy heter iallafall debutskivan och med tanke på att jag inte direkt hade några förväntningar så var det en ganska positiv överraskning. Inte så att skivan på något sätt är ett mästerverk, men det är en gedigen R&B-platta utan allt för många svackor. Tyvärr saknar den en riktigt stark "hitsingel" för att på allvar kunna slå sig fram i en allt tuffare musikvärld. Och helhetsintrycket är att allt går att lyssna på men få låtar sticker ut. De låtar som sätter sig hos mig är de jag valt ut som smakprover här nedan.

Musikaliskt hamnar Hector Troy i ungefär samma fack som Lloyd, särskilt i låten What you came here fo'. Och vem vet, med lite tyngre producentteam bakom sig skulle han mycket väl kunna utmana just Lloyd, och de andra R&B-snubbarna som dominerar genren just nu.




Hector Troy - What You Came Here Fo'

Hector Troy ft Nitty - Crack Juice

Hector Troy - Nothing Like Me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0