Bobby V is back

Bobby V is back

Tråkigt nog har ännu en R&B-artist fått lämna sitt skivkontrakt pga bristande framgångar. R&B:n skulle må bra av att folk går ut och köper de skivor som faktiskt är bra, vilket man inte kan förneka att Bobby V:s första två plattor varit. Special Occassion var en av förra årets favoritskivor i min bok. Nåja, Bobby verkar inte spilla nån tid på att sörja över att det blivit som det blivit. Istället har han gått in i studion med bl a sina radarpartners Tim & Bob och spelat in en EP på sex spår som kommer att släppas exklusivt för iTunes. Eller faktum är att den redan i skrivande stund ligger ute för nedladdning på svenska iTunes så det är bara att dra in och stödja en av R&B-genrens bästa att dyka upp på senare år.

Som en bonus hade jag tänkt lägga med en låt med Mista, Bobbys gamla grupp som han var med i under senare delen av nittiotalet, men då min CD-spelare protesterar så får det bli en annan gång.

Här är iallafall en av de nya låtarna med Bobby Valentino. Den heter What's Going On och är, som titeln antyder, en låt med ett socialt medvetet tema. Bobby V balanserar på gränsen till vad som skulle låta krystat men jag tycker istället att han ror det här i hamn med bravur och får en istället att vilja stämma in...Owowow Owowow What's Going On.

Bobby Valentino - What's Going On?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0